Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Malin de Besche - 12 oktober 2012 20:50

Det är fänkål jag syftar till. När man har i fänkål i maten blir det fantastiskt gott. Idag fräste jag vitkål, lite fänkål, rödlök och vitlök. Salta och pepprade och sen slog jag på 1dl matlagningsvin och 2,5 dl matlagningsvin med ett par teskedar buljong.


FänkålDetta slog jag på på tre kycklingfiléer som jag saltat och pepprat i en form in i ugnen. TIll detta kokade jag lite råris. Riktigt gott, men inte så mycket färg. Så därför är en färgglad sallad ett måste.

Jag slås varje gång av hur gott det är med fänkål. Jag har aldrig misslyckats med fänkål. Och nyttig är den också.

  

Den innehåller proteiner, fibrer, C-vitamin, järn, kalcium och mycket mer.

En ganska stark smak som smaksätter såsen, grytan eller vad du kan tänkas stoppa den i. Mums!

En helt klart underskattad grönsak.

Av Malin de Besche - 12 oktober 2012 00:00

Jag får nog helt enkelt inse att jag inte kommer att komma igång med löpträningen den här veckan heller. Jag måste prioritera att få ordning hemma. Men målet att komma under 45 minuter på milen har jag kvar. Jag har bara skjutit upp min deadline.


Min pappa kom hem till mig vid två då min son kommit hem för att påbörja monteringen av sonens bokhylla. Jag tyckte att de var tungt att montera min dotters lite mindre garderob, och kan bara föreställa mig hur tungt det måste ha varit med sonens stora.

När vi var på IKEA i helgen som var så var det såklart de stora som jag ville ha till mig och min son. Dottern ville ha hela speglar och då var det de mindre som gällde. Jag hade mätt hur högt jag hade mellan golv och tak och det var 2cm mindre än vad de rekomenderar på IKEA för den större garderoben. Jag frågade då: Men är det möjligt attt få till det? Hon svarade då lite tveksamt att det kanske skulle kunna gå, men att de inte kunde rekomendera det.

Eftersom att jag inte tycker om att höra eller att bara anta att något inte går så gjorde jag som så att jag köte en stor garderob till sonen och sen avvaktade med min egna bara för att testa.


Det var ingen lätt sak och det visade sig att det var för kort (och troligen hade jag säkert mätt fel på någon semester för det blev tajt) för att göra helt enligt deras lösning.

Jag är supertacksam att jag hade pappa här som hjälpte mig. Jag hade inte klarat att få ihop detta själv. Eller jo, kanske, men det hade tagit mycket längre tid. :)

Se så fint det blev efter massa skruvande, kånkande och lite sågning.

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards