Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Malin de Besche - 10 oktober 2012 23:38

Tur att jag har börjat få till lite matlådor. Till och med så att det var matlådor över att ta till middag. Har väldigt knappt med tid på onsdagar då jag precis hinner hem, packa väskan och dra iväg till tjejernas träning. Direkt efter den åker jag till min egna träning.

Så kul att se att deras utveckling går framåt. De som ansåg att det var helt hopplöst att få till dribblingen gör det riktigt bra nu. Och konditionen blir bara bättre. :-)


Vidare till min egna basketträning i ilfart då tjejernas träning slutar när min träning börjar. Tyvärr kunde inte vår   coach närvara då han fått en praktik (ska bli sjukgymnast) som är på kvällstid. Det kommer troligen vara så att han missar ganska många träningar nu. Oftast så tränar vi bättre, har bättre intensitet när vi har coach på plats än när vi får sköta träningen själva. Men idag var den faktiskt riktigt bra.

Vi började med skott från oliga positioner och skulle ta returen innan bollen studsade i marken. För varje missat skott och missad retur fick man springa en halv plan, dvs springa en hel plan om man både missar skottet och att bollen hinner studsa i golvet. Det blev en hel del spinga då.

En hel del springövningar burees och skott. Brukar inte känna mig utmattad direkt efter basketträningarna då vi har så olika nivåer på konditionen. Men idag var det bra! Inte totalt utmattad men jag känner den här känslan av att ha tränat, och det är skönt.

Nu laddar vi inför hemmapremiären på lördag, säsongens andra match (och förhoppningsvis andra vinnst)

Av Malin de Besche - 10 oktober 2012 23:09

Vad är det frågan om! Kan inte saker få bara flyta på för mig? Måste det hela tiden dyka upp en massa hinder?

Just nu är det så vitala saker som Internet, TV och telefon som strular för mig. Ja det är viktigt i det I-land jag lever i.

Jag var så less på Comhem och blev glad att höra att de förlorat avtalet i den hus jag bodde i. Allt fungerade kanon att flytta över till Telia, utom just telefon. Det tog nästan ett halvår för dem att få till det med överföringen av mitt nummer från Comhem. Det berodde i för sig mycket på att jag inte hade tid och kraft att ringa och jaga.

Var riktigt nöjd med Telia där jag bodde, att jag valde Telia ADSL istället för Comhem som fanns i det nya huset jag skulle flytta till.

Jag skulle få nyteckningserbjudande och allt lät så himla bra. Sen började problemen. De råkade säga upp mitt fiber i gamla lägenheten 2 veckor för tidigt. Inget fungerade. Ringde Telia, satt mig mig snällt i telefonkön och väntade. Tv:n kom igång, men inte internet och telefon. Fick ringa igen och sätta mig i telefonkön, De fick tillslut igång internet. Men telefon kom inte igång. Det tog flera dagar att komma fram till att de blandade ihop mina 2 adresser. Den jag bodde i och den jag skulle flytta till. Fick lite filmer som kompensation.

När det sedan var dags att flytta in så fick jag igång TV och internet men inte telefon. Det var bara att ringa Telia igen och sätta sig i telefonkön. Då sa de att telefon inte var upplagd på mitt modem. Det skulle börja fungera om 20 minuter. Det gjorde det inte. Fick sätta mig i telefonkön. Det visade sig att han hade lagt upp telefonen på fel modem. De hade satt upp det på det gamla modemet som jag hade i den gamla lägenheten. För att göra denna långa historia lite kortare så fick de igång allt, även telefon. Och så idag, när jag kom hem från basketträningen och tänkte kolla på TV så fungerade inte TV:n längre. Suck! Telefonkö igen!

Jag var inte nöjd med Comhem, men jag börjar nästan längta tillbaka till dem, även om de är helt värdelösa på att hantera kunder. Telia är bra på att hantera kunder, men funderar lite över hur de hanterar tekniken.

Nu kan det bli så att jag helt enkelt är utan telefon och TV resten av veckan, alltså över helgen.

Jag är ledsen alla som försöker nå mig på hemtelefonen. Det kommer inte att gå. Och måste bara tillägga. De har FORTFARANDE INTE plockat bort min gamla adress! Hoppas verkligen inte att någon ny hyresgäst sitter och ringer, surfar och kollar TV på min bekostnad.

Det här har jag inte tid med. Snälla snälla låt mig få ägna mig åt att komma i ordning istället för att sitta i telefonkö och lösa mina I-landsproblem.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards