Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Riskfylld rotsak

Av Malin de Besche - 7 oktober 2012 22:00

Dagen började med grötfrukost för att ladda med energi nog att orka lyfta och kånka tunga paket när det var dags att montera garderoberna. Eftersom att jag för tillfället inte har någon micro och min son inte uppskattar när jag blandar bär i gröten så var jag tvungen att koka gröten i en kastrull och bär i en separat som jag hällde på som sylt sen. Helt utan socker, utöver det naturliga i bären då. :)

 

Det är satan vad tiden går när man ska fixa hemma. Ägnade flera timmar åt att få till min dotters nya garderob från Ikea. Det är ganska tungt och rätt otympligt att jobba med det själv. Det reulterade i en ond rygg vilket blev riktigt jobbigt när jag satte mig i bilen för att köra ner till syrran för att fira hennes yngsta dotter på hennes 3-årsdag.


Efter kalaset åkte vi och storhandlade. Och som tidigare så var det dags att prova något nytt ur frukt och grönt kategorin. Det var inte helt lätt. Känns som jag ätit det mesta. Som går att få tag i i vanliga mataffärer i varje fall. Men det blev en ny rotfrukt, Cassawa.

Cassawa   Googlade lite snabbt i affären för att se hur man tillagar den. Läste då att den är giftig som rå. :/

Man måste koka den för att den ska vara ätbar. Hittade inte på vilket sätt den var giftig. Om det är fara för sitt liv eller att man kommer att kasta upp det lika fort som man fått ner det.

Ska bli spännande och se hur den här smakar.

När det var dags att betala frågade kassörskan om det var gott. Jag svarade då att jag inte hade en aning. Då sa hon, jaha du har sett den i ett recept. När jag svarade nej såg hon lite frågande ut. Sa då att jag har börjat köpa en ny grönsak varje gång jag storhandlar och att jag sedan tar reda på hur man äter den. Hon tackade för tipset och sen berättade hon att hon haft en kund som liknat den med potatis.

Men ikväll tog jag inga risker. Det fick bli en köttgryta med mathavre. Väldans gott och matlåda blev det också. Har inte haft det på ett bra tag nu. Hoppas att jag kommer ihåg att ta med den imorgon.


Imorgon är det basketträning, startskottet för att ta tillbaka mitt träningsliv. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards