Alla inlägg den 25 september 2012

Av Malin de Besche - 25 september 2012 23:11

Lång dag idag. Tog bilen till en av våra fabriker ute i skogen där jag hjälpte mina kollegor att komma igång med vårt nya system. Efter nästan en heldag där åkte jag till kontoret för att ha möte. Åkte hem packade basketgrejer och åkte till Baskethallen för att hålla i träning för mina tjejer.


Var helt slut när det var dags att åka hem från jobbet. Var tuvngen att anstränga mig för att hålla ögnonen öppna.    Vilket är en fördel om man kör bil.

Hade skurit 2 päron i bitar och blandat med Kesellan och kanel som jag har stående på jobbet. Detta åt jag någon timme innan det var dags att åka hem. Kanske var det det som gjorde att jag piggnade till när jag kom hem, eller så var det bara basketen som taggade mig och fick mig att vakna till.


Idag var det första dagen som vi körde gemensam träning med 99-tjejerna. Blev en aning rörigt, med så många. Men jag måste säga att de lyssnade förhållandevis bra ändå. Vi har haft ett kort snack 99-tjejernas tränare och jag om upplägget för våra träningar, men jag känner att vi behöver prata ihop oss mer och reda ut de saker som vi kanske fått olika uppfattningar om.

Tjejerna blir ju lite förvirrade om vi säger olika saker.


Basketpass Tanken med dessa gemensamma träningar är att vi ska öva mycket på grunder. Sätter man grunderna rätt så är det lättare att avancera. Det är måna duktiga spelare som skulle ha blivit ännu bättre om de bara hade bra grunder.

Den här dagen koncentrerade vi oss på passar. De flesta av dem kan passa men vid stressade situationer är de inte klockrena och det är för att de inte grunderna sitter i ryggmärgen.


Nu efter att ha fixat med lite basketadministration så har tröttheten kommit över mig igen. Börjar få lite smått panik. När ska jag hinna packa!?!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards