Alla inlägg den 24 september 2012

Av Malin de Besche - 24 september 2012 23:32

Efter en dag på jobbet då jag kände mig totalt orkeslös och noll energi så vände det efter att jag kommit hem och ätit middag. Jag hade sovit mycket i helgen och borde ha kommit utvilad till jobbet. Istället kom jag till jobbet och kände mig helt manglad. Varje grej jag tog tag i kändes som en ansträngning.

Hela vägen hem från jobbet var jag helt slut och ont i nacke och axlar. Orkades inte ens läsa utan satte mig och slumra med musik i öronen.


Men så hände något när jag kom hem. Jag gjorde iordning middag, helt spontant. Inget planerat alls. Eller ja, jag hade funderat lite medan jag satt och slumra på tåget. Det blev kyckling kokt potatis och en kycklingsås med bechamelsås som grund. Blev riktigt gott.

Packade basketväskan och gav mig iväg till träningen. Och nu helt plötsligt hade jag hur mycket ork som hels. Jag kände mig stark och ingen känning av alls att jag varit sjuk eller ens hängig idag tidigare på dan.

Var tokpigg när jag kom hem också. Så skönt!

Hoppas att det pigga vill stanna kvar i kroppen till imorgon med. :) En förutsättning är ju att jag sover på natten, så det ska jag göra nu.

Av Malin de Besche - 24 september 2012 16:09

Idag är ingen bra dag. Jag kände mig lite sänkt efter matchen igår och det höll i sig även igår söndag. Jag var stark nog för att packa lite grand men inte alls så mycket som jag hoppats.


I övrigt tvättade jag, och skjutsade runt barnen som skulle hälsa på sin pappa och sedan vidare till kalas. Det varGodis sista dagen som de skulle få äta sötsaker på drygt en månad. Om de inte äter godsaker, dricker läsk/saft mm from nu och månaden ut så ska de få 500:- var. Har försökt med förmaningar och piska, så nu blire morot :) På detta sätt hoppas jag på att få bort lite av deras sötsug. De är ju gamla nog att gå och handla och baka själva. När de var små var det mycket lättare att kontrollera vad de stoppade i sig.

Då var det andra som tyckte att jag var hård som inte gav dem lördagsgodis varje lördag. (Ja det var jag som sa stopp, deras pappa kunde ha levt på godis om han inte fick banning av mig)

Mina barn lärde sig begreppet lördagsgodis från sina kompisar. Det var inget vi hade hemma. Vi hade godis när det var "fest" och så är det nu med, utöver det som de köper själva då. :)


Willam SptsGick och la mig och vilade en stund efter middagen för att sen kolla på William Spets med barnen (en 16-årig    videobloggare som barnen kollar på som nu fått ett program på svtPlay). Ett kort program och sen på tvätt och packning igen. Såg till att komma i säng direkt efter Partaj vid 22.


Men jag är helt sänkt idag. Fattar inte varför. Har sovit länge men inte för länge. Halsen är ok men känner mig som överkörd av en ångvält. Varför?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards