Alla inlägg den 22 september 2012

Av Malin de Besche - 22 september 2012 22:14

Igår kände jag mig på topp. Kände inte av halsen anmärkningsvärt. Har varit lite orolig ett par dagar att jag inte skulle kunna vara med på vår säsongsstart pga min hals. Åkte ner till vår öppna träning. Det är en träningstid vi har i klubben då alla medlemmar är välkomna att få lite extra träning.

Kände att jag behövde skjuta in mig på lite skott eftersom att jag inte kunnat träna något på ett tag. Man tappar mycket på bara ett par veckor.


När jag vaknade i morse hade jag huvudvärk och lite känning i halsen. Var inte alls på topp. Men jag tog 2 alvedon som jag gjort i 2 dagar tidigare på morgonen och bestämde mig för att göra mig iordning och känna efter på plats istället om det skulle gå att spela.


Jag var ute i god tid och var framme redan 30 minuter innan vi skulle samlas i Löthallen. Det var helt tomt i hallen. Tur att jag kunde komma in i varje fall. Jag gick ner till planen och skjöt till mina lagkamrater började dyka upp.

Mådde inte alls på topp och hade en lätt huvudvärk som man kan känna innan den bryter ut på riktigt.

Men jag bestämde mig för att köra i varje fall. Sa till vår coach att jag inte var helt på topp men att jag kunde köra i varje fall. Jag vet att man inte ska köra om man har ont i halsen eller är dålig överhuvudtaget men jag kunde inte låta bli, det var ju säsongsstart.

 

Under matchen kände jag inte av varken huvudvärk eller yrsel. Matchen slutade med seger 59-35 till oss. Tyvärr speglades viss dålig attityd då några Duvbo-tjejer kallades oss för både det ena och det andra. De fick många fouls men hade kunnat få fler ändå. Skönt att vinna mot ett sådant lag.


När jag kom hem hade huvudvärken tilltagit och den har inte velat släppa greppet än. Har försökt att få saker utförda i varje fall. Jag har småpackat lite men inte alls så mycket som jag ville. Hoppas att jag mår bättre imorgon så jag inte hamnar så mycket efter.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards