Alla inlägg den 17 september 2012

Av Malin de Besche - 17 september 2012 23:33

Idag har jag suttit stilla och bara lyssnat hela dagen. Vi håller på att införa ett nytt contact system på jobbet och vi  är inne i utbildningsfasen. Efter utbildningen var jag tvungen att jobba över lite för att få saker gjorda som jag inte kunna göra under hela dagen. Alldeles mör i kropp och huvud skumpade jag hem på tåget. Tiden fördrev jag med lite suduko.


Eftersom att det blev övertid idag så hade jag inte lång tid för middag. Hade inte planerat mat för dagen men har en massa matvaror hemma. Så det var bara att tänka till lite innan jag svängde ihop middagen. Riktigt gott och föll inte för en gammal repris, trots tidsbristen. Kände att jag var tvungen att få i mig mat innan träningen fast det skulle bli precis inpå.


  

Jag stekte 4 frysta kycklingfileer med lite salt i ugnen på 225gr. Strimlade en halv kålrot (ca 300g), 2 morötter, 1 rödlök och hackade 2 vitlöksklyftor. Stekte strimlorna i stekpanna med lite flingsalt. Blandnade 2dl matlagningsgrädde, 1 msk kycklingfond och 4 skivade champinjoner och 1/2tsk salt som jag sedan hällde över filéerna och stekte ett tag till. Kokade matkorn enligt förpackningen. Precis innan serveringen blandade jag ned ett rött äpple skuren i bitar i pannan med strimlorna. Lät detta bli varmt.


Sedan rusade jag vidare till basketträningen. De andra hade redan börjat och jobbad tydligen med styrka. Jag skulle ta det lungt då jag har lite känning i halsen. Men det var svårt att hålla tillbaka när man väl var igång. Men det fungerade bra. Dock undrar man ju över de övriga tjejernas kondis då det lät som de höll på dö när jag knappt blivit andfådd. Och då har jag inte tränat på ett tag och har dessutom en infektion i kroppen.


Tror att coachen måste lägga rätt mycket tid på kondition på vårt lag. Men det var kul att vara i baskethallen igen. :)


Imorgon blir det övertid igen och sen lite Yoga på det. Hon som masserar på jobbet är även Yogainstruktör och hon ska hålla ett pass för oss.

Nu sova...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards