Alla inlägg den 4 september 2012

Av Malin de Besche - 4 september 2012 23:02

Skyndade hem från jobbet för att hinna till tjejernas träning idag. Nu börjar jag få lite koll på hur mina veckor kommer att se ut. I varje falll de fasta rutinerna. Och det ser bra ut. Jag får mer "tid över" mot förra säsongen.

Träningarna är bättre schemalagt och nu när jag inte kommer att sitta i styrelsen längre så kommer jag få en hel del mer tid över.

Måndagar ska jag själv träna kl 20 vilket innebär att jag kommer att ha gott om tid att komma hem från jobbet och laga mat. Lite bufferttid för ärenden eller andra "basketgrejer"

Tisdagar har jag träning med tjejerna som är slut kl 19, vilket innebär att vi kommer kunna äta lite senare middag istället.

Onsdagar är stressigaste dagen då jag först har träning med tjejerna och därefter min egna. Det innebär att jag kommer att måste få i mig mat innan all träning och var apå plats i baskethallen kl 18

Torsdag fri dag. Dessa dagar kommer jag att ägna åt löpträning

Fredag kommer vi att ha en öppen träning. Hoppas att inte behöva involvera mig varje fredag som det i stort sätt blev förra säsongen. I så fall blir det nog en del löpträning även denna dag. De dagar jag kommer att vara på den öppna basketträningen så börjar den inte förrän 19:15 så jag kommer att hinna äta innan :)

Helger är vigda åt matcher när det är några, så de helger som det inte är match kommer också att ägnas åt löpträning.


För att hinna med allt detta och att hungern inte ska ta knäken på mig så planerar jag att äta mellanmål ganska sent på jobbet. Idag blev det en liten banan och litet äpple som jag skar i bitar och blandade med Kesella. Strödde lite kanel över.

  

Jag har en burk Kesella stående på jobbet så jag enkelt kan sno ihop lite mellis. Kanel finns för alla att ta.

Det var inte så jättemånga på träningen idag men de 6 som var där kämpade väl.

Jag såg till att de fick springa en hel del men även en del styrka. Magövningar och Burpees :)


Appropå Burbees

Jag kom ju inte igång i morse med mina 70 dagliga Burpees så jag fick göra alla i hallen. Så efter tjejernas träning satte jag fart. Första 10 gick ganska enkelt, även de följande 10. Men sen var det tungt att köra 10 åt gången. Ibland vilade jag redan efter 5st. Men jag lyckades med mina 70 idag.

Upp med tuppen imorgon för att börja dagen med Burpees (dock inte med alla 70 på en gång)

Av Malin de Besche - 4 september 2012 08:23

Jag skulle ju sova på saken, komma på en ny egen utmaning. Detta hade jag glömt till morgonen när jag vaknade. Måste ha drömt om något helt annat. Men sen på tåget till jobbet fick jag lite tid till att fundera. Jag antar helt enkelt den utmaning som jag missade när PT-Fia körde dessa älskade och hatade burpees.

Burpees

  



Veckans utmaning

70 stycken burpees om dagen, fördelat hur man vill. Dela upp på flera tillfällen eller alla i ett svep.






Körde 10st igår på basketträningen och det var jobbigt bara det. Gör jag bara 10st så måster jag ju dela upp det på 7 tillfällen!!!

Måste alltså göra fler än så per tillfälle.



Eftersom att jag kom på detta lite sent och det var alldeles för trångt att köra dessa på tåget så kommer jag vara tvungen att göra rätt många i ett sträck. De hade i för sig hade varit väldigt roligt att se alla passagerares reaktion om jag gjort dem på tåget.   

Av Malin de Besche - 4 september 2012 00:00

Den här gången har "PT-Fia" utlyst en utmaning som innebär 1 timmes power walk om dagen. I en anna blogg så har man uppmanat till en utmaning som innebär en morgonlöparrunda 5 dagar i veckan.

Men jag har svårt att se att jag kommer hinna med någon av dessa utmaningar. Jag får hitta på en egen utmaning som jag har chans att hålla mig till.

Problemet med Power walken är att jag inte tror att jag kan hitta en hel timme varje dag utöver all den tid jag redan lägger på träning.

Eftersom att jag tränar sent 2 dagar i veckan vill jag inte bestämma mig för ett morgonpass varje dag då jag redan ligger lite för lågt med min sömntid.

Får sova lite på saken och hitta på en egen utmaning istället. Kanske något som kan hjälpa mig att nå mitt mål att klara en chin till jul. Kom gärna med förslag. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards