Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Malin de Besche - 31 augusti 2012 23:31

Nu när det blir mörkt tidigare på kvällarna är det inte alls samma sak att ge sig ut kl 21 på kvällen för en löparrunda som under sommaren. Ja, jag betraktar sommaren som slut eftersom att det blivit så kallt.

Idag har det regnat nästan hela dagen och det gjorde det även nu på kvällen.

Pratade med Ulrika i telefon medan jag vilade middagen, spagetti och köttfärssås, och kände egentligen inte alls för att ge mig ut i regnet.

Men jag bestämde mig för att jag måste få till löpningen igen och klädde på mig löparkläderna samtigit som Dobidoo rullade på TV:n. och när den var slut tog jag mig faktiskt i kragen och sprang ut.

Det var tungt att springa i regnet. Jag hade satt på mig mina löparkläder som är för lite kallare dagar. Varje steg fick ett motstånd i de blöta byxorna. Men jag lyckades hålla ett snitt tempo på 4:33 /km i 6 kilometer. En tid på 27:19, helt ok.

Efter rundan blev det en varm dusch och en film nerkurad i soffan.

Imorgon ska jag hem till Ulrika och fira hennes födelsedag. Nu är det dags att sova.

Av Malin de Besche - 31 augusti 2012 15:29

Nu har jag betalt handpenningen för mitt radhus och om mindre än en månad bär flyttlasset mot Tyresö. Nu börjar jobbet med banker, flyttkartonger, ordna med lastbil och flytthjälp. Sen väntar den avskyvärda flyttstädningen.

Hoppas hoppas att jag har många som har möjlighet att hjälpa mig. Det går ju så mycket fortare om man är flera.

Tänkte att jag skulle se till att rensa lite innan och sälja av sådant som jag inte vill ha med mig.

Det är mycket kläder som mina barn vuxit ur som jag vill rensa bort innan flytt.

Det ska bli så skönt när allt är klart. Här kommer en liten smygtitt på huset. Jag har fått lite nyfikna frågor om huset så en liten glimt kan jag dela med mig. :)

Radhus




Det här är en bild från hemnet tagen från utsidan. Stort trädäck på framsidan och ett mindre på baksidan.

Runt trädäcken har de byggt in en planteringsränna. Lagom mycket skötsel för min livsstil.




Duschrummet nedre plan: (Badrum har samma stil)

 

Kök:

 


Längtar verkligen. Jag avskyr att flytta och framför allt flyttstädningen. Men det kommer ju en belöning efter och man får väl se allt det jobbiga som ett styrkepass.   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards