Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Malin de Besche - 28 augusti 2012 22:33

Det har varkligen inte blivit som jag tänkt mig med träningen. Hade planerat att ta en löparrunda nu ikväll när jag ätit middag. Men middagen blev lite senare än tänkt.

Efter jobbet idag åkte jag ut till huset jag skrivit kontrakt för (!) för att se så att man inte missat något om vadHus   som behöver göras. Pappa åkte med ut för att hjälpa mig med det.

Sedan hade jag blivit blixtinkallad till vår hemarena (basketen) för att se över vilka lag vi har och vilka vi behöver tränare till.

Detta gjorde att allt blev förskjutet. Nu sitter jag här i soffan och bara längtar till sängen. Men jag måste planera inför imorgon när jag ska ha säsongens första träning med mina småtjejer och det är verkligen på tiden att jag även planerar veckans/månadens mat om jag ska få min vardag att gå ihop.

Måste också planera in löpträningen nu när basketen kommit igång. Annars finns risken för att det inte kommer att bli så mycket löpning.


Dagens tåhävningar är avklarade. De delade jag upp på 2. Jag körde 40st under matlagningen och 30 st under tiden jag diskade.


  Men jag har skaffat mig en ny utmaning som jag hakade på efter att en Chin övningkollega berättade om sin.


Innan jul ska jag klara minst 1 chin. Jag klarar verkligen inte ens en ända, om jag inte hoppar upp. Så nu är det på tiden att göra något åt saken. Jag är hyfsat stark i mage och ben, ganska i mina biceps, men axlar och övre delen av ryggen är rena katastrofen.

Min kollega är verkligen ingen atlet och har aldrig varit. Därför anser måste jag klara detta. Det vore inte alls kul om hon kom tillbaka efter jul och ha klarat det och inte jag.


Någon som har bra tips på övningar för att klara en ynka liten chin?

Av Malin de Besche - 28 augusti 2012 13:03

Veckans utmaning kom upp först idag så nu är man på igen. Förra veckan så var det 5 min jägarvila/jägarstolen/90grader som gällde. Började veckan med att dela upp passen på 2, men sen körde jag allt i ett svep. Igår på basketträning ville ingen haka på så jag fick göra dem själv. Det var rätt jobbigt då jag gjort 20st upphopp innan. Men jag klarade det. :)

  Utmaningarna kommer från PT-Fias blogg som jag länkar till...

Den här veckan då

Tåhävningar står på programmet. Jag skall göra 70st tåhävningar varje dag. Jag får fördela dem hur jag vill under hela dagen, enda regeln är att jag ska ha klarat av 70st innan dagens slut.


GÖR UTMANINGEN NI OCKSÅ!!!   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards