Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Malin de Besche - 19 augusti 2012 21:16

Håller på att avrunda den här dagen. Skolorna drar igång imorgon, vilket innebär allt med basket och allt annat som hör vardagen till.

Så här dagen efter och sommarlovets sista dag har jag gjort absolut ingenting på förmiddagen. Till eftermiddagen åkte jag hem till en vän vars dotter fyller 14 idag. Blev tvungen att köra på mitt reservdäck eftersom att däckverkstäderna hade stängt när däcket sprängdes och det kostar 2000:- att fixa det akut.

Så imorgon måste jag ringa däckverkstan.

Ska köra sonen hem till en kompis för att de ska ha sällskap till skolan. Tänk att min lilla kille redan ska börja i Gymnasiet. Galet! Har så svårt att förstå att han blivit så stor redan.

Min lilla tjej börjar 6an, vilket också är helt otroligt.


Var nästan 3 timmar på kalaset men det känns som alldeles för kort tid. Vi har så otroligt mysigt när vi ses men det sker alldels för sällan så det är så mycket man vill hinna prata om.

När vi flyttar till Tyresö så kommer det vara lättare att finna tiden, inbillar jag mig i varje fall. :)


Det ska bli skönt att få in lite rutiner igen. Och som jag saknat basketen   

Av Malin de Besche - 19 augusti 2012 09:44

Genom hela loppet fanns det massor av folk som hejade på. Men de sista 2 kilometrarna var det tjockt med folk. För varje sväng så trodde jag att det var den sista som skulle leda till den långa upploppet. Och när jag väl gjorde det fick jag lite nya krafter och spurtade så mycket jag orkade.


Midnattsloppet 2012  

Jag var nervös hela dagen inför loppet, men när jag stod i fållan så var den nervositeten som bortblåst. Brukar ha ett rusande adrenalin i det läget men inte denna gång. Kanske var det därför jag inte lyckades pressa mig så hårt.

Det var trångt i början som varje år, men faktum är att det gick att springa på ganska bra.


Strax före den värsta backen mot Sofia kyrka kom "Hill run" En sträcka på 100Hillrunner meter som var till för att spurta. Gjorde en rejäl spurt men hade ändå krafter kvar till backen. Dock var det många som inte hade det och började gå mitt i backen till vänster trots uppmaning att hålla höger om man inte kan springa på.

Det tar musten ur en när man är tvungen att sakta ner och sedan öka mitt i backen.

Bästa kilometertiden hade jag mellan 7,5km och 9 kilometer. Då låg jag på 4:15.

Det känns rätt bra, för det innebär att jag har kapacitet att hålla ett mycket högra tempo än vad jag gjorde.

Jag klarade inte 45-gränsen, tyvärr. Tog egen tid som sa 46:59 men i resultatlistan står det 47:23, 24 sekunder till. Har en känsla av att chipet registerade mig vid starten innan jag faktiskt hann att börja springa.

  

Men det var ett helt ok lopp och det som känns bra är att jag har kapaciteten för 45-gränsen. Nästa lopp är Bellmansstafetten på torsdag där man springer i lag, 5 peroner som springer 5 kilometer var. Mitt mål där är att springa på 22 max.


Jag är inte lika trasig i kroppen efter det här loppet som jag brukar så det ska nog gå bra. Vila idag och imorgon kör jag på igen!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards