Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Malin de Besche - 17 augusti 2012 23:35

För att kunna prestera på topp krävs förberedelser. Jag har förberett många månader nu med god kost och mycket träning. Nu börjar finjusteringen...

Jag gjorde dagens sista "plankan" enligt veckans utmaning men tog det lungt och stod bara 2 min.

Sedan gav jag mig ut på en mycket lätt runda som blev 3,4km. Den betades av på 19minuter. Alltså ett tempo på 5:36 och det kändes riktigt lätt. Lite känningar i smalbenen, men med bra uppvärmning imorgon kommer det nog att gå bra.

I uppladdningen ingår att dricka mycket vatten, så det ser jag till att göra. Dessutom har vi just tryckt i oss en massa vindruvor och jag ska nog ta mig en kopp te också innan jag går och lägger mig.

Till sist för idag blir det en God Natts sömn.

Nu jäklar! Imorgon gäller det!

Av Malin de Besche - 17 augusti 2012 20:16

Idag har det varit en häktisk dag, med massor att göra på jobbet. Därför blev det plankan först när jag kom hem. Jag stod i 2:30 och i morse innan jag drog hemifrån stod jag endast 2:20. Musklerna har fått kämpa en del vid det här laget. Men jag vill inte pressa mig för hårt eftersom att jag ska springa imorgon.

 

På tåget hem tog jag mig tiden att läsa lite i intruktionsbokenför GPS-klockan. Så nu har jag lärt mig lite mer, men det finns mycket kvar än.

Tycker inte att det är jättkul att läsa instrutionsböcker så det får väl ta den tid det tar om ingen bara dyker upp hos mig och visar mig. :)

  

Efter plankan drog jag hem till lillebror och lånade hans bil eftersom att en bil står på verkstan och en bil har ett reservdäck efter "däckexplosionen".

Jag och sonen drog till Farsta där jag hämtade ut mitt startkit inför Midnattsloppet. Tröja och chip för tidtagning.

Passade på att köpa ett par nya capri löparbyxor. Sonen fick en ny väska att ha till skolan.

 

Det blev en blå tröja i år.


När vi kom hem igen gick vi och köpte Sushi. Så nu håller jag på att smälta maten och sen ska jag ta en "väcka-musklerna-runda". Den ska jag avsluta med en planka. Eller så gör jag kanske tvärtom, planka först och runda sen. :D


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards