Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Malin de Besche - 16 augusti 2012 22:34

Nu har jag kört en hel dag med veckans utmaning, insprirerat av PT-Fia, som innebär plankan 3 gånger om dagen så länge man orkar.

Idag har jag kört 2 plankor" på jobbet och en hemma.

Planka 1: 2:32

Planka 2: 3:31

Planka 3: 2:58

Drygt 9 minuter planka alltså :) Jag vill inte överanstränga mig så att jag får ont i låren nu innan loppet på lördag. Så jag kommer nog inte pressa mig så mycket längre än dessa tider.

Vi får se hur orken är i morgon. :)  

Av Malin de Besche - 16 augusti 2012 20:35

Det är helt otroligt. Nu blev det dags att kontakta försäkringsbolaget igen. Jag var påväg till Fasta för att hämta ut mitt startpaket inför Midnattsloppet. Mitt på motorvägen exploderar dena bakdäcket! Hela bilen började tokskaka och plötsligt skakade det till ungeför som att man körde på något, då däcket åkte av.

Blir tvungen att köra in till kanten och möts utav denna syn...

 

Galet! Tog telefon för att ringa försäkringsbolaget och ser att jag inte har tillräckligt med kräm i mobilen. Ringer därför min mamma, men hon är påväg till Åland. Ber henne ringa lillebror och förklara vad som hänt. Då dör mobilen helt.

Det var bara att kavla upp ärmarna för att ta tag i saker. Upp med grejerna, reservdäck, domkraft och varningstriangel. När jag står där och kliar mig i huvet för att komma på hur domkraften fungerar rullar lillebror in till vägkanten och hjälper mig. :)

Exploderat däck  

Så här såg däcket ut när det blivit bortmonterat.


Galet att folk kör så nära när någon står vid vägkanten. Hela bilen skakar när alla som inte körnärmre mitten eller kör in i andra filen.


Eftersom att jag inte hade någon egen telefon fotade lillebror däcken eftersom att han var så fasinerad över att det kunde gå så här.

Väl hemma när jag skulle försäkringsbolaget strular telefonen och jag missar öppettiden med 1 minut. :/ Suck, då måste jag ta tag i detta imorgon.

Undra om försäkringsbolaget är nöjd med att ha mig som kund? Har inte varit kund jättelänge och redan behövt använda dem för båda bilarna.

Dags för dagens sista planka....

Av Malin de Besche - 16 augusti 2012 10:52

Jag har nu kört plankan igår kväll strax innan tolvslaget. Jag lyckades köra i 200 sekunder (räknade) dvs 3min 20 sekunder :) Om jag nu räknade rätt. Men jag tror inte att det var så himla felräknat, för jag kollade vad klockan var innan och sen började ett program på TV när jag la av som skulle börja hel.

Idag på förmiddagen så gick jag in i ett konferensrum för att köra men då vart det bara 2:32.

Hade säkert kunnat pressa mig längre, men jag kände att svetten började tränga fram och jag vill inte vara svettig på jobbet    Nästa gång blir nog på eftermiddagen och sedan en gång till hemma   


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards