Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Malin de Besche - 4 augusti 2012 23:53

Lite spontant fick min son åka till Åland med min lillebror och hans familj. Plötsligt blev jag barnfri....

för ett par timmar. Då passade jag på att åka ner till Torvalla IP och köra intervallträning på 400m banan.

40 metersbana

Till min fasa var det några som körde fotbollsträning. Så jag satte mig vid sidan av ett tag för att se om de skulle sluta spela snart.

Jag satt en stund i solen och bara njöt.

Men efter ett tag gick jag fram till tränaren och fråga om jag skulle störa allt för mycket om jag sprang banan runt gräset där de spelade.

Jag fick svaret att det var helt ok, Jag kunde få springa hur många varv jag ville.

Jag tackade för det och började med 5 varvs uppvärmning, dvs 2km

Därefter körde jag 10x400meter med 1 minuts vila mellan intervallerna. Jag använde min nya klocka, men jag har fortfarande inte riktigt hunnit lära mig den ordentligt. Men ta tid kan jag. :)

Var stark de första varven, men var 8 var inte nådigt mot min stackars kropp. Men av någon konstig anledning lyckas man få lite extra energi när man tänker att det bara är 2 varv kvar och jag lyckades öka farten lite till.

Bästa varv var 1,20 och sämsta 1,35 så jag lyckades hålla ganska jämn takt.

Efter intervallen körde jag lite styrketräning

15 armhävningar

15 sit ups

15 rygglyft

jägarstolen 2min

15 roddlyft

15 sidositups (vardera sida)

15 Benlyft (sidan, raka, sida)

Allt gånger 2. Sedan stretch. Det var fantastiskt skönt att ligga i gräset och bara njuta av solen och varma vinden.

Det var länge sen jag fick ägna mig åt bara mig.

Sedan körde jag barfota jogg som nervarvning 4 varv runt banan. Mest för att jag hade så ont i tån med blånagel.


Efter träningen åkte jag hem till mamma och fick i mig lite mellis innan jag åkte och hämtade min efterlängtade dotter som varit på en veckas läger på Vässarö.

När vi kom hem var vi båda i behov av en dusch men av olika anledningar. Barnen luktar inte godis när de kommer hem efter en veckas läger.

Då vi snyggat till oss åkte vi in till stan och mötte upp några kompisar till mig och så käkade vi på Mest kök och bar.

Min söta lilla dotter lyckades tappa sitt cola glas i bordet och det gick i tusen bitar.

Hela min mat blev full med glassplitter, jag fick glas innanför min klänning och hela bordet var fullt. Och när jag reste på mig bara rasslade det när glassplitter åkte ner i golvet som legat i mitt knä.

Men personalen var snabbt på plats och torkade upp allt och kom in med ny cola och ny mat.

Trots fadäsen så hade vi det riktigt mysig och trevligt. När vännerna gick vidare i sin pubrunda åkte vi hem för att sova. Man är lagom mör efter den här dagen. Imorgon väntar 10km löpning i behagligt tempo.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards