Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Malin de Besche - 3 augusti 2012 23:29

Av lite olika anledningar kom jag inte iväg till den löparbana jag ville för att köra intervall 10x400m. Därför kastade jag om träningen lite och körde morgondagens pass idag, 30/30, (Springa 30 sekunder vila 30 sekunder) 20 upprepningar. Jag har numer 2 blånaglar. Jag måste nog göra något åt mina skor. Numer får jag ont i fötterna på olika sätt hela tiden. Tråkiga är att skorna inte är så jättegamla. Men jag kan ju inte gå runt med blånaglar hela tiden.

Blånagel  

Eller kan och kan, det kan man ju uppenbarligen men det gör fan ont.

Jag kände av tån nu när jag var ute och sprang. Vet inte om det höll mig tillbaka något när jag sprang intervallerna men däremot så gjorde det sjukt ont när jag joggade hem. Det var nästan så jag tänkte stanna och ta av mig skon och gå barfota hem. Men jag höll ut hela vägen och nu känns det av.

Jag får nog tejpa tån till imorgon när jag kör 400m intervallen.

Jag vet inte vad det är som gör att jag får dessa blånaglar. Det blev inte alls så när de var nya och jag har inte sprungit så himla långt i dem, drygt 30 mil. Det vet jag för att jag har registrerat dem på jogg.se

När jag registerar vad jag har sprungit anger jag vilka skor jag använt så kan jag se hur många mil "de gått".

Tyvärr så är det problem med jogg.se så jag får inte in dagens pass där. Hoppas att det är fixat till imorgon.

Av Malin de Besche - 3 augusti 2012 09:48

Det blev tyvärr ingen löpträning igår. Man är ju tonårsmamma så det kan hända att det kommer saker emellan. Men en promenad blev det i varje fall tillsammans med tonåringen.

Därför passade jag istället på att lägga mig lite tidigare än jag kommit i säng den senaste tiden.

Trots att jag väcktes med dunder och brak när oskan gick tidigt i morse så känner jag att det Åskavar skönt att jag ändå fått sova någon timme mer än tidigare nätter.

Jag hade nästan ångest över att jag inte kom ut för att köra min intervallträning igår. Nu måste jag köra ett pass varje dag resten av veckan om jag ska hinna med hela veckans pass.


På detta så ska jag hinna med att hämta min efterlängtade dotter som kommer hem från en veckas läger och husvisning på 3 objekt på söndag.   

Jag hade ju kunnat köra ett nattpass, men jag prioriterade sömnen den här gången, vilket jag är övertygad om var klokt. Men det gnager lite i mig att jag inte kört enligt plan.

Fast ibland kommer ju livet emellan som man brukar säga och det är inte kört än att lyckas hålla passen inom veckan. Så det är bara att släppa, gå vidare och planera.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards