Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Malin de Besche - 1 augusti 2012 11:05

Jag satt och bläddrade i en tidning med lite appar och föll pladask för en app som skulle underlätta livet, eller i varje fall valet av hälsosam mat. :D

Problemet är att jag inte har en Iphone och jag har inte hittat någon motsvarande till BB.   

Hur som helst så vill jag uppmana er att testa den (utan att ha testat den själv) då den har fått riktigt bra recensioner.


Appen heter "Tillsatser"

 

Du kan ta reda på vad de olika tillsatserna och E-numren är för något. Alla är ju godkända att ha som tillsatser men vissa av dessa är kända för att påverka din hälsa negativt. (Läs ett tidigare inlägg)

Med den här appen kan du slå upp olika ämnen när du är på plats i affären.

I beskrivningen står det:

* Lista på flera hundra olika tillsatser
* Innehåller alla godkända tillsatser i Sverige
* Möjlighet att söka efter enummer, beskrivning, risker mm.
* Möjlighet att spara favoriter.
* Alla tillsatser är beskrivna med fakta och kända risker.
* Möjlighet att se om tillsatser är tillverkade av animaliska produkter

Databasen ligger i applikationen och kräver ingen wifi eller 3g uppkoppling.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards