Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

Härlig dag trots att jag blev snuvad på huvudattraktionen

Av Malin de Besche - 25 juli 2012 19:45

Solen strålade då jag och mina barn satt i bilen påväg mot Nynäshamn. Där mötte vi upp min lillebror och hans familj som satt och käkade onyttigheter vid Nynäsgrillen.

Sedan drog vi ner till hamnen där det pågår en massa aktiviteter för firandet av OS-seglingen som skedde just där för 100 år sen. Vid Svandammen bredde vi ut våra filtar och käkade våra lunchmackor.

Hälsobröd med sallad, grillad kyckling och yoghurtsås.

Brödet hade jag köpt nybakat på morgonen. Kycklingen som jag grillat, strimlat och styckefryst vid ett tillfälle när jag köpt filé med kort datum, tinade jag upp. Salladen var kvar sedan middagen igår och så var det bara att svänga ihop en yoghurtsås med lite sweet chilli.


När vi ätit färdigt red de barn som vill på ponnys och så provade vi på bågskytte och brottning. Det fanns så man kunde segla, paddla, spela golf, och massa annat. Men vi lät de små barnen klättra lite i klätterställningen och kollade runt lite i stånden. Sedan gick vi till bilarna för att åka ut till Lövhagen och priva Wake board. (Det är som som en Snow board variant av vattenskidor)


Men när vi kom ut dit hade det varit sådant tryck att de hade en kö som skulle dra över tiden kl 16. Så vi kollade lite på en som åkte och sen var det bara att ta den lilla promenaden på 1,2 km tillbaka till Fiket där vi parkerat bilen.

Vi tog oss en fika där innan vi körde hemåt.


Jag önskade att jag hade bilder att visa, men sinnesförvirrad som jag är så slog jag fel pinkod när jag var tvungen att starta om mobilen så nu måste jag jaga rätt på min PUK-kod och den kan jag inte få tag i förrän imorgon. :(

Så bilder imorgon. :)


Åkte och handlade lite utan att ha gjort någon matplanering, men jag får väl styra den utifrån vad jag handlat istället.

Strax middag: helstekt fläskfile med ungsrostade grönsaker. Mums!

 
 
ana

ana

26 juli 2012 05:48

Tjingeling

kul att kika lite på din blogg :)

förvisso så har jag inga direkta åsikter eller fördommar mot gbp men jag är glad att jag fixade min vikt misknings projekt med kost och träning,det är nog oxå därför jag lyckats hålla min vikt stabil i många år. Det här med med att hålla motivationen och få fina resultat är igentlige det som är det svåra men inte utan att det är sjukt kul. Imponrande att du fixar träningen så bra med barn allt
tycker att din blogg är jätte bra och du är fantastisk duktig :)

http://minus83kg.bloggagratis.se

Malin de Besche

26 juli 2012 14:02

Jag tycker att GBP är bra för de som behöver. (Känner faktiskt en som gjort det) Men alla ingrepp innebär ju en risk så klarar man det själv är det ju det bästa. :)
Håller med om att det är lika kul som svårt med att hålla motivationen.
Tack för feed back! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards