Alla inlägg den 25 juli 2012

Av Malin de Besche - 25 juli 2012 19:45

Solen strålade då jag och mina barn satt i bilen påväg mot Nynäshamn. Där mötte vi upp min lillebror och hans familj som satt och käkade onyttigheter vid Nynäsgrillen.

Sedan drog vi ner till hamnen där det pågår en massa aktiviteter för firandet av OS-seglingen som skedde just där för 100 år sen. Vid Svandammen bredde vi ut våra filtar och käkade våra lunchmackor.

Hälsobröd med sallad, grillad kyckling och yoghurtsås.

Brödet hade jag köpt nybakat på morgonen. Kycklingen som jag grillat, strimlat och styckefryst vid ett tillfälle när jag köpt filé med kort datum, tinade jag upp. Salladen var kvar sedan middagen igår och så var det bara att svänga ihop en yoghurtsås med lite sweet chilli.


När vi ätit färdigt red de barn som vill på ponnys och så provade vi på bågskytte och brottning. Det fanns så man kunde segla, paddla, spela golf, och massa annat. Men vi lät de små barnen klättra lite i klätterställningen och kollade runt lite i stånden. Sedan gick vi till bilarna för att åka ut till Lövhagen och priva Wake board. (Det är som som en Snow board variant av vattenskidor)


Men när vi kom ut dit hade det varit sådant tryck att de hade en kö som skulle dra över tiden kl 16. Så vi kollade lite på en som åkte och sen var det bara att ta den lilla promenaden på 1,2 km tillbaka till Fiket där vi parkerat bilen.

Vi tog oss en fika där innan vi körde hemåt.


Jag önskade att jag hade bilder att visa, men sinnesförvirrad som jag är så slog jag fel pinkod när jag var tvungen att starta om mobilen så nu måste jag jaga rätt på min PUK-kod och den kan jag inte få tag i förrän imorgon. :(

Så bilder imorgon. :)


Åkte och handlade lite utan att ha gjort någon matplanering, men jag får väl styra den utifrån vad jag handlat istället.

Strax middag: helstekt fläskfile med ungsrostade grönsaker. Mums!

Av Malin de Besche - 25 juli 2012 10:02

Självklart måste man träna och jobba hårt. Men vilken vältrimmad kropp som helst framträder inte som jättesnygg om hållningen är dålig.

Det var en tanke som slog mig när jag låg på stranden. Då var det ett gäng killar som "kickade boll". Alla såg ut att träna en hel del utom en. Han var inte tjock på något sätt men såg helt enkelt inte lika vältränad ut.

När jag sedan kollade lite närmre så visade det sig att det helt och hållet hade med hållningen att göra. Han var faktiskt riktigt fit, men det syntes inte i hans säckiga hållning. Hållning


Nu brukar man få en bättre hållning bara genom att träna och bygga muskler. Men det gäller att bli jämntränad. Den här killen skulle nog behöva träna ryggen mer för att räta upp sig.

Är man ojämnt tränad och har en dålig hällning resulterar det också ofta i värk och problem i olika delar av kroppen (läs mitt inlägg om ergonomi)


Sjunker axlarna framåt och du har en framåtlutad hållning ser man mindre fit ut. Tänk dig bara när du sätter dig ner så samlas ju all hud på magen.

Sedan har det med utrsålningen att göra. Att ha en god hållning utstrålar stolthet och gott självförtroende. Det är attraktivt om något. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards