Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Malin de Besche - 24 juli 2012 23:33

Efter middagen gick luften ur mig. Jag gick på reserverna när jag diskade. Satte mig i soffan en stund i hopp om att orken skulle komma flygande. Jag bestämde mig för att jag skulle ge mig ut vid halv nio. Men när klockan slog, kände jagBlogga att den här dagen hade tagit musten ur mig. Allt paddlande, motivera tonåringarna och badande i havet kan ta orken ur den starkaste.

Efter ett tag så tog jag datorn för att skirva ett inlägg om att jag är för trött för att träna. Men mitt i inlägget kom jag på att jag skulle ringa mormor för att fråga om Jubileumsragattan i Nynäs som vi tänkte besöka imorgon.


Efter samtalet fick jag ny energi och kände att det var lika bra att jag gav mig ut. Annars skulle jag ha 5 dagar som jag skulle klara av 4 pass. Nu har jag 3 pass kvar som ska klaras av på de fem dagarna. :)


Så jag snörade på mig skorna och började jogga som uppvärmning. Sedan körde jag 40sekundersintervaller med 20 sekunders vila, 25 stycken.

Vissa av intervallerna var riktigt tunga, framförallt när jag kom till intervall 14-20. Men jag höll hyfsad fart hela tiden då jag hela tiden klarade runt 6 lyktstolpar. När det var som tyngst var det 1-2 meter kvar till sjätte lyktstolpen, och när det gick som bäst nästan 7.


Mötte en man på vägen som jag inte skulle vilja möta och själv vara för överförfriskad. Nu kändes det bra att springa ifrån honom. Det var något skumt med honom, förutom att han inte var nykter. Hur som helst var han borta när det var dags för mig att jogga hem igen.

coreVäl hemma körde jag lite core. Core betyder att man lägger vikt vid bål och ben. Så dessa är bara några av de jag gjorde. Jag gjorde mina armhävningar på fötterna, och så gjorde jag även benlyft, jägarstolen och knäböj.

  

Känns bra att sitta här nyduschad och faktiskt klarat av veckans första pass.

Nu kommer jag kunna sova gott.  

Av Malin de Besche - 24 juli 2012 16:45

Idag packade jag min ocean bag och picknickväskan och begav mig till Östnora med barnen. Där hyrde vi en kanont för att ge oss ut på en paddling tur. Då är det grymt att ha en Ocean bag. Den är vattentät, så där kan man förvara handdukar, plåmbok och mobiler utan att riskera att det blir blött.

Vi paddlade ut till en liten ö för att äta vår medhavda mat. Det var skönt att låta armarna vila lite.

 

Eftersom att vi hade några envisa bromsar på oss så paddlade vi vidare till en annan ö för att upp det vi inte fick i oss första stoppet.

Där fanns det en brygga med bord och bänkar så vi kunde sitta ordentligt och äta. Det fanns även en fake uggla som fågelskrämma.  

 Men den skrämde tyvärrr inte bort bromsarna. Så fort vi fått i oss maten kom en stor svärm med bromsar.

Vi packade ihop allt så fort vi kunde samtidigt som vi viftade vilt omkring oss.

Vi hoppade i kanoten och paddlade så fort vi kunde från ön.

De små kräken följde efter en bra bit. Jag var lite oroliga att kanoten skulle kantra av allt viftande.

Men så fort vi kommit ut på lite mer öppet vatten så att det blåste lite mer så började de avta till att de tillslut försvann.

Men den paddlignsturen kändes ordentligt i armarna efter.

Kommer nog ha träningsvärk i armar och rygg imorgon.

Man får se det som lite gratis träning.  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards