Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Malin de Besche - 20 juli 2012 20:51

Min lilla tjej hade fått en inflamation i handleden trodde läkarn, men ville att vi skulle komma tillbaka på måndag så att vi kunde röntga handleden för säkerhetsskull. Så lite värktabletter och lindning blev det. När vi kom tillbaka var det dags för middag. Sonen ville att vi skulle gå till Thaiboden, men tyckte det var ok när jag sa att det blir hamburgare.

Kollade ett recept för GI-burgare, men tag till grovt hambugebröd för att det skulle gå hem hos barnen.

 

GI-Burgare (Nästan) 3port

500gr köttfärs

3/4 tsk mileralsalt

3/4 tsk BBQ-krydda

3 vitlöskklyftor


3 tomater

Några skivor gurka

1 rödlök

6 msk majonäs

3 Stora salladsblad från Isbergssallad

3 hamburgebröd (grovt)

6 morötter


Blanda ihop ingredienserna till burgarna, forma dem till burgare och stek 3-4min per sida

Rosta hamburgebröden. Skiva grönsakerna.

Bre på majonäsen på de rostade bröden, lägg på sallad, burgare, tomat, gurka och lök. Vik sedan över salladen över allt ihop och sätt på hamburgartoppen och kör ner ett grillspett genom burgaren för att hålla allt på plats.

Servera med morötter till.


Mycket gott!

Sedan blev det en 6km promenad med sonen och nu ska vi avsluta kvällen med en basketfilm "Winning season" (bra film om man söker en basketfilm som handlar om tjejlag. Kan vara svåra att hitta)

PT

Av Malin de Besche - 20 juli 2012 14:34

Det händer lite då och då att personer ber mig göra träningsprogram till dem. Jag är inte proffisionell PT på något sätt, men människor ser min träningsdiciplin och hoppas att jag ska för a över den till dem.

Jag har gjort några träningsprogram, men det varierar hur personerna följer dem.

Jag kan göra träningsprogram, jag kan peppa men motivationen och drivet måste komma från personerna själva. Det är inte träningsprogrammet som innehåller dessa viktiga komponenter.

Bara för att jag kan ge mig ut närdet regnar, jag ser till att hitta alternativ när det finns hinder i vägen osv, betyder inte att det smittar av sig bara för att jag gjort ett tränignsprogram.

Hade jag varit proffisionell kanske jag hade haft mer pedagogiska verktyg och framför allt tiden att jaga och pusha. Men jag gör detta helt på min fritid och har inte tiden att vara den där igeln som tjatar och gnatar.

Oavsett om jag nu hade varit en utbildad PT eller som verkligheten nu ser ut så är det endast den egna viljan som får dig att träna. Vill du så hittar du lösningar även om det dyker upp en omständighet.

Allt annat är ursäkter.

Visst har jag det lättare nu när mina barn är stora, men tro det eller ej, de har varit små. Det var en period som de praktiskt taget bodde i baskethallar, en lösnign för att jag skulle kunna träna.

Sedan sover barnen ibland också. De har mycket större behov av sömn än vad vi har, speciellt när de är riktigt små. Lär barnen att somna själva. Då är det bara att slita fram träningsprogrammet för hemmaträning.

Sen träning är kanon! Visst är man uppe i varv, precis när man är klar och efter duschen. Men sen när det slår til så slår det till ordentligt och man somnar som en stock.


Jag har nu på förmiddagen pushat en i min närhet till träning och det gick hyfsat bra. Det är kul att se svetten lacka på någon man hejar på till träning.   


Nu är det dags för mig att kvista ner till vårdcentralen med min dotters svullna handled. (Som hon har som ursäkt till att inte kunna städa) :P

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards