Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Malin de Besche - 19 juli 2012 23:27

Tänk att det där "fixa" aldrig tar slut. Finns ständigt någonting att "fixa". Så hela förmiddagen ägnade jag åt att just fixa. Hade känningar från förkylning och funderade på om jag skulle behöva skjuta på dagens pass till imorgon.

Lite Pastapesto med böngroddar till lunch och sen ila vidare till 3-års kalaset.

Då tyckte solen att det var dags att titta fram ordentligt. Det blev så varmt på brorsans altan att jag frågade om jag kunde få låna 3-åringen för att åka och bada. (På detta sätt är det lättare att få med mig mina egna barn).

Sagt och gjort 15:30 kom vi till stranden. Då var det någon som satte på stora fläkten och gömde solen större delen av tiden.

Så i stället för att jobba på solbrännan virade jag handduken om mig och läste DN med ena ögat medan barnen badade (det andra vakande över barnen, ja trots att 15åringen var i vattnet).

Vilket vattendjur 3-åringen är. Han badade till han blev blå om läpparna. :D

Till mellis åt vi banan och keso och lite vindruvor. Men det hindrade inte 15-åringen att köpa glass till sig, sin syster och sin kusin.

Sen åkte vi hem och blev inbjudna till grillkväll, men tackade nej till alkohol eftersom jag skulle ut på mitt löppass.

Förkylningen var som bortblåst, men jag funderade på om det verkligen skulle bli ett andra pass eller inte eftersom att tiden rann iväg.

Min lillebror har alltid behövt hävdade sig mot mig och inte har det ändrats sedan vi blivit vuxna. Han ville utmana mig i armbrytning, armhävningar med klapp, och annat styrkerelaterat som han var säker på att han skulle vinna. Men när vi kom till bålstabilitet och uthållighet som jägarstolen så fanns det hela tiden förklaringar till varför vi inte kunde göra det ;-) Plankan störde barnen, jägarstolen skulle väggen bli svart och finska stolen var ingen bra övning. :P

Runt 21:20 var vi hemma igen och jag gjorde mig iordning för en mils löppass i behagligt tempo. Fast jag kände mig väldigt trött när jag gick från brorsan så piggnade jag på bra och löparrundan gick riktigt bra tycker jag.

Tiden blev 49:50. Sedan avslutade jag med ett antal olika styrkeövningar för hela kroppen.

Tog en leverpastej macka och ett glas "Proviva Active" som återhämtning och sen hoppade jag in i duschen.

 

Dags att krypa ner i sängen då jag måste ringa läkaren imorgon kl 8 för min dotters handled som svullnat upp.

ANNONS
Av Malin de Besche - 19 juli 2012 10:34

Sonen har gått och snorat ett par dagar och jag har varit rädd för att bli smittad. Nu är jag rädd att det kanske hänt. :/ Vi får se när jag varit vaken ett tag om de små tendenserna försvinner.

Jag vill ju inte komma efter i mitt träningsschema igen.

Ska på kalas vid kl 13 (min brorson vi var barnvkat åt igår fyller 3 idag) så vi får se om vi kan peta in lite strandbad i eftermiddag. Det är ju en av de få soliga dagarna på min semester.

Lite dum tid så där mitt på dagen då man inte riktigt hinner iväg innan och efter blir det ganska sent för att ligga på stranden.


Sen har vi ju det här med maten också. Man ska äta på bestämda tider men det är så svårt på sommaren att hålla det. Förr hade jag problem med att få till 2 måltider när jag var ledig. Nu ska jag få in 5. Alla dessa mellisar som ska in förutom lunchen. Måste alltså ordna med något som går att göra ordning snabbt och inte allt för bökigt att ta med till straden.

Vi får helt enkelt se hur den här dagen artar sig.


Nu, köpa omslagspapper till 3-åringens present.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se