Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Malin de Besche - 15 juli 2012 21:44

Kvällens långpass kändes bra. Jag körde lugn jogg i 5km för att sedan öka varje km med 10-15 sek/km i 5 km och avslutade med 5km lugn jogg igen. Totalt var jag ute i 1timme och 21 min, det blir ett snitt på 5:24/km för mina 15km. Det var svårt att hålla tillbaka de första 5 men lyckades ganska bra.

När jag sedan skulle öka så var det vissa kilometrar som jag ökade mer än 15 sekunder. Kände mig stark genom hela passet. Mötte faktiskt en hel del människor ute i spåret. Det verkar som att man numer ska le och hälsa på varann i spåret. Så var det alldrig förr. Lite kul faktiskt även om det är svårt att le när man är helt slut.


När jag kom hem stretchade jag. Sen utmanade jag barnen i lite fysövningar. Den som klarade övningarna minst (resultatmässigt) skulle få diska. Vi körde "Jägarstolen" "Plankan" armhävningar, Höftlyft, axellyft med hantlar, biceps med hantlar.

Inte helt otippat åkte dottern på disken.


Sen duscha jag och gjorde ordning fajitas till middag. Mycket gott! :)

När det sedan var dags för min dotter att diska tog jag och sonen en timmes promenad. Sjukt trött övertalade barnen mig att delta i en frågesport. Längtar efter sängen nu. :)

Av Malin de Besche - 15 juli 2012 11:34

Det blir oftast en #smoothie i veckan, en till helgen. Så jag vill här nu dela med mig av  veckans smothie

Som vanligt är proportionerna ungefärliga då jag inte har måttat upp utan "svängt ihop".

 

#Fruktsmoothie (3port)

2 bananer

2 dl frysta hallon

1/4 honungsmelon

1 dl blandade bär (blåbär, lingon, jordgubbar) frysta

2 tsk kokosolja

2,5 dl naturell yoghurt

1 dl vatten

3 msk vetegroddar

2 msk hampa frön

2 tsk honung

Blanda alla ingredienser med en handmixer eller i en blender. Tänk på att kokosoljan stelnar i kyla så tillsätt den sist när allt annat är mixat.  

Av Malin de Besche - 15 juli 2012 10:00

Till frukosten blev det ägg som till de flesta frukostarna i olika former. Det finns de som struntar i äggulan för de är oroliga över sitt kolesterol. Det finns en gammal regel som säger att man inte bör äta mer än 2-3 ägg i veckan. Detta är en gammal regel som blev känd för mig för inte så länge sen, men är helt felaktig. Man kan äta dessa mängder om dagen om man vill, tom äggulan!

Vilket man inte visste förr var att kroppens egna produktion av kolesterol minskar när man får i sig det via maten.

Ägg är en riktigt bra produkt som innehåller protieiner, mileraler, aminosyror och vitaminer.

Gott är det också :)

Av Malin de Besche - 15 juli 2012 08:00

Min semester har börjat nu vilket innbär att jag har större möjlighet att lägga träningen när jag vill på dygnet och inte behöva träna vid nio på kvällen.

Idag blir det veckans långpass. Börja lungt i 5km för att sedan öka varje km i 5km för att jogga lungt igen i 5km - totalt 15 km.

 

Sedan är det matplanering som gäller. Här har vi det trixiga då vi inte har någon planerad semester utan tar det lite som det kommer. Jag vet ju inte riktigt när vi kommer att vara hemma. Så det måste vara lunch som är lätt att ta med och måltider med ingredienser som håller lite längre ifall jag är tvungen att skjuta på maten. Får ångest nästan, varje gång jag får kasta mat.

Sitter liksom i ryggmärgen på mig att man äter upp det man har på tallriken (så jag kan äta mig alldeles för mätt om jag lyckats ta för mycket) och att man tar till vara på allt man har i kyl, frys och skåp.

Har detta med mig från barnsben och näst intill omöjligt att ändra på. Har i för sig inte sett någon anledning till att försöka ändra på det. Förutom när jag ätit mig spymätt (ursäkta uttrycket).

Sen ska jag planera kommande veckas träning, samt fundera på vad vi ska hitta på nu när jag har semester. (Är inte mycket för att slappa).

Men nu är det dags för frukost. Tror nog att jag ska göra lite müsli innan träningspasset.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards