Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Malin de Besche - 8 juli 2012 22:16

Var ganska trött efter närmare 40 mils körning. Men efter middagen så tog jag mig i kragen för att ge mig ut på en långdistans. Tanken var att springa 15 km men jag hade ingen utmätt runda så jag sprang lite på känn.

 

Nu när jag mätt ut rundan på jogg.se så visade det sig att det blev 13.73 Ganska nära

Målet var att springa i behagligt tempo så inte en massa mjölksyra. Tycker att jag klarade det ganska bra, men efter ca milen var jag trött i musklerna och började känna av att jag fått lite blådor under fötterna.

Men jag grejade det hela vägen, inte ett enda stopp och ett hyfsat tempo för sträckan. Jag sprang på 1 timme 12min och 10 sekunder vilket ger ett snitt på 5:15 per kilometer.

När jag kom hem drog jag i mig 3 stora glas vatten. Sen kom jag på att mjölken var slut. Sonen hade ingen lust att gå och handla då han fastnat framför TV:n. Så jag bytte min plaskböta T-shirt och traskade ner till affären. Blåsorna gjorde sig påminda. Köpte även bananer. När jag skulle betala var jag alldeles skakig när jag skulle slå koden till kortet.

Tryckte i mig en banan på en gång för det kändes som magen var alldeles tom. Väl hemma stretchade jag och hoppade in i duschen. Efter duschen gjorde jag en protein smothie (inget pulver) på jordgubbar, banan och hampafrön till mig och sonen att ha framför filmen "This means war" samt lite körsbär som "snacks".

 

Kul film, lite förutsägbart slut bara. :)

Av Malin de Besche - 8 juli 2012 18:21

Min dotter hade såklart missat en del i sin packning som jag fick springa upp och hämta trots att vi redan satt oss i bilen. Detta gjorde att vi inte kom iväg riktigt kl 10 snarare, 10:30. Påvägen dit öppnade himlen sig och det tvärbromsades på motorvägen. Det var väldigt dålig sikt, men den här hastigheten var löjlig.

 

Ett litet stopp på Mc Donald's För mig blev det en Mc Wrap med grillad kyckling och som tillbehör valde jag morötter och tropicana juice.

Mc Wrap grillad kycklingDet var väldigt mycket folk så det tog lite längre tid där an jag räknat med, men vi hade fortfarande gott om tid innan sista incheckning.

Men då lyckades jag köra fel och tom lite vilse. Stannade till vid scandic och frågade efter vägen. Väl framme var 5-10 minuter efter incheckning men det löste sig såklart! :)


Satt sedan ock kollade på invigningen och man förstod att hon kommer att ha fantastiskt kul på campen.

Men jag kommer att sakna henne. :'(

Det får bli lite egentid med min son i en vecka nu.


När jag är ledig har jag lite svårt att få till det med mellanmål, men tänkte att jag skulle vara duktig och stannade till i campens kiosk innan hemfärden för att köpa mig ett mellanmål. Allt var GODIS! Hittade tillslut en yoghurt med müsli som i varje fall inte var godis.

 Lite för lite men bättre än inget.

Till middag fick det bli lite rester. Matlådan var inte jättestor så jag känner mig fortfarnade lite hungrig. Men jag får käka något efter min löparrunda som jag ska göra på dessa blöta vägar 15km väntar...

Av Malin de Besche - 8 juli 2012 08:40

Kollade upp hur lång tid de räknar med att man ska åka på till Norrköping dit min dotter ska. Närmare 2 timmar är det. Det innebär att vi kommer vara tvugna att äta lunch på vägen. Hmmm undrar vart man kan få tag på ett vettigt lunchställe längs vägen....

 

Ha ha, de har ju nu för tiden lite alternativ som gör att det inte är fullt så illa.

Vi måste åka klockan 10 så att vi har god tid på oss till incheckning. Dags att väcka min söta dotter, sen ska jag springa ner till affären och köpa lite bröd. Såg att det endast fanns en hård macka kvar. Konstigt det där vad mat bara försvinner, och det har ökat sedan sonen blev tonåring...

När jag kommer hem igen blir det en löparrunda på 15km. Vi ses!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards