Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Malin de Besche - 7 juli 2012 21:59

Sitter ner för första gången idag om man inte räknar med när jag ätit såklart. :) Idag har jag röjt som bara den efter att hantverkarna varit här i ca två veckor. Jag har tvättat kläder, sorterat papper, diskat, torkat, skurat och fejat medan min dotter har packat sin väska för en vecka på Sports Camp. Jag kände att det var dags att ta en paus från det här hemmafrusfasonerna (vilket inte tillhör någon av mina hobbies). Så tog jag en kopp kaffe för att piggna till lite medan jag följde resultatet på text TV när våra fantastiska svenska baskettjejer säkrade EM-platsen. De vann med 71-54. GRYMT BRA! :) Hoppas att man får tillfälle att kolla på EM. Om inte annat kan man ju hoppas att matcherna sänds på TV. Det är ju faktistk hela 25 år sen Sverige var med i ett stort mästerskap i Basket! 1987 var året då några av spelarna föddes! :)

 


När resultatet var klart var det dags för mig att ge mig ut på dagens träningspass. Skönt väder, varmt men inte för mycket direkt sol. Körde faktiskt utan klocka. Brukar ha det för att kunna pressa mig med tiden, men det är skönt att kunna springa utan att ha något i handen. Borde skaffa mig en pulsklocka med tajmer och gärna med GPS så man kan bara ge sig ut utan att behöva kolla ut en strecka innan.

Hur som helst har jag tidigare nämnt att 1km är långt att springa som intervall och då är 1,2km ännu längre. Jag sprang som planerat min uppvärmning med 4st segringslopp. Sen 6 intervaller på 1,2km med 2 min vila mellan.

Första 2 gick trögt, nästa 2 kände jag mig stark och att räkan lyktstolpar i spåret gjorde det lättare att hålla farten uppe. Nästa 2 var jag trött, men jag tror att jag lyckades hålla bra fart. Efter bara ett par 100m kände jag mig stum i benen men körde bara på.

Det var för mycket mygg för att kunna köra core träning ute och så svettig som jag var var jag tydligen en riktig "läckerbit". :) Så jag sprang lungt hem och körde core hemma istället.

 

När jag kom ut ur duschen kände jag mig stark och inte alls trött trots ett hårt pass. Tröttheten kom nu när jag varvat ner efter middagen och lite mys framför James Bond men en skål pop corn och vatten.

Hoppas jag kan hålla mig vaken hela filmen. :)

Av Malin de Besche - 7 juli 2012 13:33

Fick en super bra start på morgonen och bestämde mig för att testa en hemmagjord proteindrink till frukost.

 

Proteindrink 1port

1 rött äpple

2 del soyamjölj alt lättmjölk

0,5 dl kesella

0,5 tsk kanel

1 tsk flytande honung

Skala och skär äpplet i mindre bitar. Blanda allt utom mjölken i en mixer (eller i en skål om du använder handmixer) till en jämn smet. Fyll på med mjölk.


Min dotter har fått för sig att hon inte gillar kanel helt plötsligt så hon var inte så förtjust i den. Men jag och min son delade på hennes när vi druckit upp vår egna. :)


På dagens agenda står, packa och förbereda inför min dotters lägervistelse på Stadium Sports Camp. Hennes idrott är så klart BASKET.

 

Tog en liten paus och bloggade lite medan jag väntar på att lunchen ska bli klar. Det blev Cuttygryta över i veckan här så jag kokar lite ris och äter lite rester helt enkelt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards