Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Stäng toalocket

Av Malin de Besche - 3 juli 2012 10:30

Nu måste jag bara klargöra en sak. Detta med att tjejer vill att man ska stänga toalocket efter sig handlar inte om att vi är för lata att ta ner sittringen och att vi tycker att det är obehagligt att sätta sig på en kall kant.

Ja, det är obehagligt men inte det stora problemet med att vi vill att sits och lock ska fällas ner. Upplysningsvis så kan jag meddela att det finns en hel del grabbar som vill att sits och lock skall fällas ner, bara det att det är lite "omanligt" att säga något om det. Därför hör man bara om tjejers krav på detta.

Men så här är det:

Inte nog med att det ser fräschare ut, det ÄR fräschare. När man spolar så sprids avföringspartiklar.

Tror att det var i det där städprogrammet när 2 städtanter kommer hem till en snuskpelle och får dett gammalt slitet hem se ut som ett nytt bara genom att städa, som man fick rekomendationen att inte ha tandborten inom 2 meter från toaletten just pga av detta.  

En vän till mig som är sjuksköterska berättade att det är just på toaletten som de flesta sjukdomarna sprids.

I de flesta hem jag är i så är badrumsskåpet väldigt nära toaletten och väldigt ofta snett ovanför. Tänk på risken att något från badrumsskåpet ramlar ner. Vem vill gräva efter ansiktskrämen, pincetten eller rakhyveln i toastolen, även om det inte ligger något där och guppar.

Så till alla er som säger att denna "heta potatis" handlar om tjejer som inte vill ha sig en kall chock om den lilla stumpen när man sömndrucken stapplar in på toaletten vill jag säga att det är fel. "Problemet" är inte lathet utan det stavas HYGIEN!

  • Man vill inte ha avföringspartiklar på allt inom 2 meter från toalettstolen, framför allt inte tandborsten
  • Minimera att något ska ramla ner i toaletten
  • Mindre risk för sjukdomsspridning
  • Det ser mycket fräschare ut och mer "städat".

Något annat som jag vill uppmana alla mina medmänniskor att göra är att kolla om korven åkt ner. Det luktar helvete om den får ligga och guppa i vattnet ett tag. Det hände hemma hos mig. En av alla dessa hantverkare som spinger hemma hos oss nu hade lagt en ordentlig kabel på min ena toa. Den toan är relativt nyinstallerad, men spolningen har aldrig riktgt fungerat. Så han hade väl bara tryckt på knappen och gått därifrån utan att se om hans grovsopor gått iväg. Fick använda en hink med vatten för att få ner den.

Ännu vanligare är att människor lämnar bromsspår efter sig. TOABORSTEN FINNS DÄR AV EN ANLEDNING!

Tänk på dina medmänniskor. Ingen skit luktar gott, även om vissa vill påstå att egen skit luktar bäst. :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards