Alla inlägg den 30 juni 2012

Av Malin de Besche - 30 juni 2012 21:56

När jag kom hem från konfirmationen som höll till långt ute i skogen så bloggade jag lite och sen bytte jag om för min löparrunda. Det var helt otroligt härligt väder och fantastiskt att springa i.

Jag sprang bort till spåret ca 0,5km bort och sprang sedan spåret på 6,5km 2varv, därefter joggade jag hem, totalt 14km. Det blev en runda på drygt 1h 15min.

Satte på en kastrull råris medan jag stretchade och sen gick jag in i duschen. Sedan fortsatte jag med middagen, Nasi goreng, ett recept av Fredrik Paulún. Det var riktigt gott recept på nasi goreng och dessutom nyttigt. :)

 

Nasi goreng ā la Paulún

4 port

4 dl fullkornsris (jag använde råris)

4 färdiggrillade kycklingklubbor utan skinn (jag körde på 2 stora kycklingfiléer som jag strimla och stekte upp)

3 msk olivolja

4 vitlöksklyftor, pressade

1 röd paprika

1 dl gröna ärtor

1 broccolistånd (ca 300g)

1 msk curry

2 tsk sambal oelek

2 omega3 berikade ägg (jag använde vanliga)


Koka riset enligt intruktion på förpackningen. Låt riset kallna så att det blir lättare att steka samt att GI-värdet sänks. Ta bort köttet från kycklingklubborna och skär det i bitar (eller som jag gjorde, strimlade och stekte råa filéer).

Värm upp olivoljan tillsammans med vitlöken i en wokpanna eller teflonpanna och lägg sedan i paprikan, ärterna och broccolin och stek dem lätt i 3 minuter. Därefter lägger du i ris, kyckling, curry och sambal oelek och blandar väl.

Låt blandningen bli het och servera tillsammans med stekta omega-3-ägg (ej vändstekta).


Jag har lite känningar i framsida lår nu. Hoppas verkligen inte att jag får problem med dem som jag fått tidigare år lagom runt midnattsloppet. Blir det inte bättre inom närmasta dagarna måste jag boka upp massage igen.

Av Malin de Besche - 30 juni 2012 15:46

Det var tungt att kliva upp i morse, men det var bara att pallra sig upp då jag skulle på min systerdotters konfirmation. Eftersom att det fortfarande är kaos hemma då hantverkarna aldrig verkar bli klara så ordnade jag med #frukost som var lätt att ta in i vardagsrummet. Det blev #smoothie, kokt ägg och fullkorsmackor.

 

Ville lyxa till det med lite pynt. :) Nyttig är den dessutom. Proportionerna är ungefärliga då jag bara häller i.

Nyttig smoothie

Ca 1/2 liter jordgubbar

1 banan

1 dl mango juice

2 nekatriner

3 dl naturell yoghurt

3 msk #hampafrön

2 tsk #kakao

2 msk #kokosolja (obs INTE kokofett som man kan köpa i paket i affären)

Mixa allt med en handmixer eller i en blender. Dekorera med 3 halva jordgubbar och något grönt. (Här med persilja) Samt toppa med lite kanel.


Sedan bar det iväg till Torö kyrka för att gå på konfirmation. Det var en ganska underhållande konfirmation där konfirmanderna fick spela upp vad de lärt sig genom ett skådespel. Jätteduktiga! :)

 

Det var dock en väldigt liten kyrka och mycket släkt och vänner som skulle in där, så  luften tog slut ganska snabbt. Började gäspa ganska snabbt. Efter en timme var det dags att köra till mottagningen och äta en massa onyttigheter. Smörgåstårta och prinsesstårta. Försökte kompensera det med att ta extra mycket sallad och mer topping, typ lax och rostbiff. Klarade inte riktigt av att äta upp tårtan så det blev inte heller så mycket.

Nu ska jag ut och springa innan det är dags för middag.

Jag ska springa lite längre idag 14 km. Idag är det riktigt fint väder så det passar bra.

Vi ses!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards