Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Malin de Besche - 16 juni 2012 21:04

Så slank den sista påsen Majs- och ris chips ner. Jag och mina barn har testat ett nyttigare alternativ till chips, majs- och rischips under ett par veckor. Det finns 3 smaker, Sourcream, BBQ och Cheese varav den senaste åt vi nu ikväll.

Majs- och rischips

Personligen så tycker jag inte att vanliga chips är godare, men det är helt klart ett helt okej alternativ. Vill påstå att Sourcream föll mig mest i smaken och BBQ och Cheese får nog dela på en andra plats.

Min dotter ville ge sourcream en första plats men var inte så förtjust i BBQ. Min sons favorit blev just BBQ så det är helt klart en smaksak. :)
En nackdel är att smaken inte var så jämnt fördelad. Vissa "chips" hade mer kryddor än andra i samma påse.

Påsarna är inte så stora, endast 90gram som man får betala runt 20-lappen för. Så jag har kompletterat med grönsaksstavar med dipp, eller vindruvor till "kvällsmyset" så att det ska räcka till oss alla tre.

Till detta har vi druckit smaksatt bubbelvatten, allt för att hålla oss till det lite nyttigare valet.

ANNONS
Av Malin de Besche - 16 juni 2012 17:10

Eftersom att det är i slutet av min förkylning så det borde inte ha med det att göra att det värker i mina benmuskler. Kanske att det varit helt inaktiva under alldeles för lång tid. Bestämde mig därför för att ha lite mer aktiv vila. Aktiv vila innebär lättare motion som inte sliter något på kroppen utan till för att öka blodcirkulationen.  

Eftersom att jag blivit hundvakt åt lillebrors sambos lilla vove så bestämde jag mig för att gå ut med hunden, (Barnen har tagit de andra promendarena) och tog sonen med mig.3 sniglar  

Det var en regnig promenad och man fick akta fötterna så man inte trampade på en massa sniglar. Annars brukar ju gångvägarna vara täckta av maskar. Trodde först att jag såg en orm men det var 3 singlar på ett strå. :)

Det är ganska skönt att röra på sig bara för att få lite blodflöde i musklerna. Tog sedan att varmt bad. Riktigt skönt så här efteråt, men jag har fortfarande ont i vaderna och höfterna. Kommer att ta en promenad efter middagen igen. Ska se till att få minst en timme utomhus varje dag oavsett om det är en träningsdag eller inte, så det ska stärka slemhinnorna och öka immunförsvaret. Kan behövas nu när jag uppenbarligen fört över min förkylning till båda mina barn som sitter och snörvlar i soffan. Får INTE bli sjuk igen!

ANNONS
Av Malin de Besche - 16 juni 2012 11:56

Tränade du mycket förr i tiden och har en god grundkondition? Måste tyvärr spräcka din illution. Det finns inget som grundkondition, det är inte möjligt. Träning är färskvara och kan inte "lagras".

Redan efter ett par veckor sjunker kapaciteten och det är skrämmande med tanke på att jag inte kunnat träna sedan Blodomloppet 7 juni. Detta har verkligen satt käppar i hjulet för mig att nå målet på 45 min på milen.

Det positiva är att då man väl sätter igång så anpassar sig kroppen ganska snabbt.

Det många gör fel är att de tror att de kan ta vid ungefär där de slutade flera år efter att de slutat träna då de tror att de har "grundkonditionen".

Det man möjligen kan ha kvar är tekniken, men när det kommer till de fysiska aspekterna så finns det ingen "grund" att luta tillbaka på.

Däremot sägs det att om man har varit vältränad före 20 års ålder har man lättare att återta formen. Men det handlar mer om att kroppen känner igen känslan av att pressa sig, våga fortsätta trots mjölksyra. Det är mer den psykologiska grunden som gör att du har lättare.

Så, det är aldrig försent. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se