Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Malin de Besche - 6 juni 2012 21:53

Jag har kännt mig ganska seg hela dagen idag sedan lunch. Efter middagen somnade jag och min dotter framför TV. En halvtimmes tupplur var vad jag behövde efter en ordentlig middag.

När jag vaknade till liv hade de gråa molnen försvunnit och solen sken och jag piggnade till. Satte på mig kläder förPepp att ta en lättare spring tur och väcka kroppen inför imorgon.  

Kände att kroppen var trött, men körde lite lättare fartlek halva rundan. Andra halvan sprang jag bara i behagligt tempo. Totalt 5 km.

Väl hemma stretchade jag. Något stel i vaderna och ljumskarna. Inte alls så taggad som jag skulle önska inför morgondagens lopp. Hoppas att kollegorna kan få igång mig imorgon. Jag behöver verkligen peppas för att kunna genomföra ett bra lopp. Det är många som har förväntningar på mig.

Sökte på google ordet "pepp" och hittade "peppmailet". Det är något man kan abonnera på för att få lite pepp. Vet inte riktigt vad det innebär men... Behöver all pepp jag kan få. :)

Heja heja mig!


  

Av Malin de Besche - 6 juni 2012 17:13

Idag borde jag varit extra noga med vad jag ätit och druckit eftersom att jag ska springa årets första lopp imorgon efter jobbet. Men det blev en sparsam lunch, glass, sockerkaka och har inte fått i mig tillräckligt med dricka. Känner mig inte på topp pga detta. Jag känner mig på riktigt svag när jag inte ätit som jag borde.

Det är helt hopplöst den här tiden när det är massor av kalas, avslutningar och fester. Svårt att hålla sig till sina rutiner och kost då.

Men nu ska jag få i mig en ordentlig middag och sen när jag låtit maten smälta ett tag ska jag ut och köra lite lättare löpträning bara för att "väcka" kroppen. Blodomloppet imorgon är årets första lopp, så jag räknar inte med att nå mitt mål då, men det är ett bra sätt att få lite koll på hur man ligger till.

Vi är ett lag från jobbet anmälda till loppet och vi kommer att åka gemensamt in till Djurgården där det går. Efter loppet får vi en picnic korg, så barnen får äta med sin mormor imorgon. :)


Av Malin de Besche - 6 juni 2012 08:33

Man är ganska snabb att hitta "ursäkter" till att fira och festa, men när det kommer till Nationaldagen så är vi inte alls lika snabba, vi svenskar. För oss har ju Midsommarafton varit den stora dagen att fira på sommarn och då har kanske Nationaldagen kommit lite i skymundan. Vi har heller ingen stor frigörelse i historien som att vi har en tradition att fira denna dag. Den har blivit lite som namnsdagen. Den finns där, man påpekar att det är den dagen men inget större firande. Sedan det har blivit en helgdag så kan man ju hoppas att det med tiden leder till att vi tar oss tid att börja fira den. För vi har alldeles för ofta "inte tid", men blir man ledig så frigör man ju lite tid i varje fall.

Alla hjärtans dag, Halloween mfl har ju blivit lite större dagar tack vare handeln. Kanske det kan vara en väg att gåSvenska flaggans dag 6 juni   för att få ut oss svenskar att fira och ut ur det blygsamma "inte ska väl jag".

Jag kommer ihåg hur det var när jag gick i grundskolan. Man skulle nästan be om ursäkt för att vara svensk. Självklart ingent någon sa, eller som jag tänkte på då, utan det är en känsla man får när man tänker tillbaka. Inget ont om skolan, det låg väl lite i tiden i samhället att vi ska "visa hänsyn" och då blev det på bekostnad av att ta ut svängarna som svensk. Visst gick vi ut på skolgården och vifta med flaggor om det var skoldag på skolgården, men där tog firandet slut.

Jag ska fira mina syskonbarn idag som har fyllt år. Så jag ska åka iväg och köpa dem en present. Ska nog passa på och se om det kanske finns några snygga Sverige tröjor (att köpa till mig själv då) :-)

Ha en fantastisk Svenska Flaggans dag! 6th of June

Av Malin de Besche - 6 juni 2012 00:41

Bloggplatsen har varit nere större delen av dagen så jag har inte kunnat göra några inlägg förrän nu. Tänkte därför berätta lite om avslutningarna idag.

Det underbara med att coacha tjejerna som föddes i början på detta århundrade, eller till och med årtusende är att man får ovillkorlig uppskattning. De är så glada för den tid man lägger på dem och föräldrarna är lika tacksamma.

Att coacha barn i den här åldern är så givande när man ser utvecklingen de genomgår och att den tid och energi man lägger ner ger resultat. När man sen får direkt uppskattning för det värmer det i hjärtat.

Detta fick jag som present av laget. Vin ost och choklad. :)

 

Jag var tyvärr tvungen att skynda ifrån vår avslutning i Måsöskolan där barnen fick utmana sina föräldrar innan vi fikade. Jag åkte hem, blaskade av mig, klädde om och sen skjutsade lillebror mig till min lagkamrat i Tyrsesö. Där grillade vi, umgicks och drack en massa gott vin.

  

Jag har sjukt roliga lagkamrater och jag kommer att sakna dem under sommarn. Synd att inte alla kunde komma. Men det är svårt den här tiden att få ihop det så att alla kan när det är så mycket avslutningar och studenten att ta hänsyn till. Men till hösten kör vi igen! :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards