Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Malin de Besche - 4 juni 2012 22:42

Slut i hela kroppen. Satt på utbildning när jag insåg att det var dags att åka hem för att hinna med att fixa allt. Man blir rätt trött av att bara sitta stilla och lyssna. Resan hem på tåget gjorde ju inte saken bättre. Jag kunde känna hur kroppen sov trots att jag var vaken och kände obehag i hela kroppen när jag nått min destination. Men jag släpade mig hem och packade ihop allt jag behövde till avslutningen. Fick kämpa i mig maten som var resterna från gårdagsens köttgryta. Ville egentligen bara gå och lägga mig.

Sedan åkte jag och handlade allt till Caféterian och blåste vidare till baskethallen. Jag blev så lättad och glad när jagBasket såg att det satt en tjej där, redo att hjälpa till.

Vi gick ner i källaren för att plocka fram allt till caféterian. När vi kommit upp hade det dykt upp lite fler. Genast spred sig lättnaden ännu mer när jag insåg att jag faktiskt skulle få tillräckligt med hjälp för att hinna med allt utan att stressa ihjäl mig.

Så fort allt var på plats så flöt saker och ting bara på och jag piggnade till. Vi körde lite dribblingstävlingar, skottävlingar och "Under hökens vida vingar".

Under tiden skötte några av tonåringarna caféterian.

Efter skulle vi haft damträning, men det var bara 3 andra som dök upp, så jag sköt lite bara. Grillad fläskfile   Sedan åkte jag och handlade inför avslutningen med damlaget imorgon.

All denna trötthet jag känt senaste tiden tyder nog på att jag måste lägga mig hyfsat tidigt.

God sömn är minst lika viktig som tuff träning.

Måste vara laddad inför imorgon, då det är avslutning både för tjejerna och damlaget. Hoppas att jag får ihop det med skjuts. :)

Av Malin de Besche - 4 juni 2012 08:34

Sommaren är här även om vädret verkar motsäga just detta. Det betyder att det är en massa avslutningar som stunder. Avslutning för coacherna hade vi för drygt en vecka sen där vi såklart körde lite basketövningar, minglade och avslutade med en middag på O'learys. Idag skall vi ha avslutning för hela klubben och då det är jag som håller i den också så blir jag tvungen att gå lite tidigare från jobbet idag.

Det skall handlas till caféterian, fixas med musik och göra iordning för de olika tävlingmomenten. Jag hoppas verkligen att de som lovat att hjälpa till att de kommer ihåg det idag. Annars kommer det att bli en aning svettigt vill jag lova.

Efter avslutningen skall vi ha damträning, så jag funderar lite på vart jag ska få in mat någonstans.

Min son får laga middag till sig och sin syster och så får jag väl ta den matlåda jag glömde hemma idag till middag. Frågan är bara när jag ska peta i mig den. Men det får väl bli straxt innan själva avslutningen börjar i hallen.

Imorgon ska jag ha avslutning med laget som jag coachar. Planen var att vara nere vid Rudan, men vädret är som sagt väldigt osäkert så det får bli i baskethallen istället. Måste även ordna med skjuts så att jag kan komma till damlagets grillkväll som vi ska ha som avslutning. Phu, mycket att stå i. Men sen blir det lugnare och jag kan satsa helt på löpningen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards