Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Malin de Besche - 2 juni 2012 20:48

Det här hemska vädret höll på att få mig att skita i träningen. Jag kände mig så taggad, pigg och stark, men vädret gjorde att hela kroppen skrek "Neeeeeeeeeeeeeej"

Då satte jag mig i bilen istället och åkte och leta efter en ledig baskethall. Har nyckel till flera hallar i kommunen så jag hade några att välja på. Fösta var upptagen, men andra var helt tom.

Jag började med att värma upp med lite jogg i ca 10 minuter. Sen körde jag intervaller 30/30 20 gånger. Dvs jag sprang maxfart i 30 sekunder (4 hall längder) vilade i 30 sekunder, upprepade detta 20 gånger. För er som vet vad en basketplan är så vill jag bara förtydliga att det inte var base till base utan hall längder. :)  

Efter intervallerna körde jag lite core träning och avsluta med stretch.

Därefter gick jag ner i omklädningsrummet och duscha och bytte om.

Sedan skynda iväg för att skjutsa mamma och hennes sambo till en 70-års fest, hem och packa lite prylar till min dotter som ville sova över hos en kompis. Blev lite kort om tid för att laga mat så jag gick och handla i Thaiboden. Nudelwok för min del.

Äntligen hemma igen och lite slappande framför TV:n med jordgubbar. Mums!

Av Malin de Besche - 2 juni 2012 15:34

Fy satan för att springa i det här vädret. Det är helt galet kallt, blåser och det regnar sjukt mycket. Jag är imponerad över alla som kämpar sig runt Stockholm Marathon nu. Jag som skulle ut och köra intervall nu. Det är ju för sjutton värre väder än igår. Och jag har kollat på SMHI:s webb och insett att det kommer inte ta slut idag i varje fall. Det kommer att hålla på hela natten. :S

Jag funderar kraftigt på att smita in i någon baskethall för att köra mina intervaller. Det är inte kul alls att springa i sådant här väder. Lite regn brukar inte stoppa mig, men detta är inte lite regn och ska man dessutom köra intervaller så kyls man ner mycket lättare då man har viloperioder.

Ska hämta min dotter snart som kommer hem från Eskilstuna och sen ska jag köra mamma och hennes sambo så ska jag springa måste jag sätta fart nu.

Hmmmm mot baskethallen!

Av Malin de Besche - 2 juni 2012 09:06

Fasiken, äpplet faller inte så långt ifrån trädet. Jag vet att jag var likadan när jag var liten med det hindrar mig inte från att bli lite frustrerad på min dotter som tar det alldels för lungt på morgonen. Samling kl 08:00 vid kyrkan för avfärd till Eskilstuna djurpark och min dotter har fortfarande inte packat väskan 07:45 trots påminnelse ett antal gånger sedan 07:15. Det tar oss ca 7min med bilen till kyrkan.

Jag springer ut och startar bilen 07:55, 07:59 kommer hon lunkandes. Då har hon bytt lite kläder som hon kom på sådär i sista stund kunde vara bättre. SUCK. Och självklart har hon en bra förklaring till det.

Som tur var hade de en uppsamlingstid och hade lite information innan inne i kyrkan så att vi kom några minuter sent gjorde inget.

Innan det var dags för dom att gå ut till bussarna så fick vi alla stämma in i en morgonpsalm. Man fick en psalmbok i handen vare sig man ville eller inte.  

Av Malin de Besche - 2 juni 2012 08:48

Så var det dags att blanda min egna müsli. Den är riktigt god och det bästa är att man får välja vilka ingredienser man vill ha i den så att det blir både gott och nyttigt.

 

Jag köper müsli på lösvikt och sedan kompletterar jag med andra ingredienser som är förpackade i egna påsar. Vissa saker är billigare att köpa så. Kollar alltid kilopriset på påsarna och jämför med lösviktens kilopris. För det är inte direkt billigt att äta nyttigt, vilket eg är synd. Skulle hälsosammare mat vara billigare än onyttig skit skulle vi har bättre folkhälsa, för människor prioriterar dumt nog ekonomin före hälsan.

I min müsli finns det :

Dinkelflingor

Dinkepuffar (lösvikt)

Pumpakärnor

Solrosfrön

Blandade nötter (cashew, mandel mm i lösvikt)

Tranbär (lösvikt)

Ibland har jag även i lite krossad linfrö

Detta blandar jag i en burk så att jag har färdigt i skåpet. Brukar äta m¨slin till naturell yoghurt och ringla lite flytande honumg över. Supergott!

 

2 mackor lingogrova, en med ost och en med skinka samt ett glas äppeljuice. Min favorit är Tropicanas som känns färskpressad. Brukar koka ägg till också, men jag orkade faktiskt inte det.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards