Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Malin de Besche - 24 maj 2012 22:37

Jag har via personalklubben fått ett presentkort med en provträning på Balance som ligger granne med vårt kontor. På det får jag ta med en vän. Jag tycker om att prova på nya saker så jag skulle vilja köra något som jag inte brukar. Därför funderar jag skarp på att testa kampsportsträning. Det står inte mer detaljerat än så när man läser på hemsidan.

Balance KampsportBoxhandskar

Våra kampsportsklasser har en blandning av olika discipliner som du annars hittar på lokala klubbar. Detta är för dig som vill ha ett ordentligt fyspass med en tuff inriktning utformat av en instruktör i världsklass. Vi arbetar två och två men det går självklart bra att komma utan partner.


Alternativt skulle jag vilja testa deras FreakyFriday som är en mix av olika danser.

Balance FreakyFriday  

Ladda upp inför helgen med denna glädjefyllda dansklass! Lär dig enkla, coola moves och dansa till den senaste, heta musiken. Vi testar olika stilar - club, hiphop, hits, så du får lite att ta med dig oavsett vilken del av klubbens dansgolv du helst befinner dig på. Vi varvar instruktörer i block för att du ska få mängder med inspiration!

Det som lockar är att det är sånt som jag inte brukar göra och man blir totalt slut. Jag längtar efter att få köra ett stenhårt pass som gör att jag känner att jag verkligen inte orkar mer. Något jag inte tror att jag kan uppnå med löpningen utan att det är tävling. :)

Av Malin de Besche - 24 maj 2012 10:00

Jag tror på den egna förmågan att påverka ditt eget liv. Det finns ingen annan som kommer att ordna det åt dig (inte ens din mamma). Hur mycket du än beklagar dig över din situation och förmedlar hur du vill ha det så är det alltid en tolkning som görs av det du säger, så om någon försöker så blir troligen resultatet inte som du önskar. Du kan få stöd, hjälp och uppmuntran, men du måste göra jobbet själv.

Allt för många ger upp så fort de stöter på ett hinder och säger att allt är skit, nu går det inte längre. Jag är lite allergisk mot "det går inte". Hur kan man veta det innan man försökt?

Ge inte upp så fort det inte går som det ska, eller att någon person ställer sig i vägen för din lycka.

Det är bara slöseri på energi att försöka ändra på andra och vissa saker kan man inte påverka. Fundera istället på hur du ska förhålla dig till ditt hinder.

Ta reda på vart du vill och hur du ska ta dig förbi ditt hinder för att komma vidare. Stanna inte bara upp och konstatera att här var det stopp. Fundera istället på om du ska kliva över, krypa under eller gå runt ditt hinder.

Det är inte alla problem som man kan få hjälp från andra. Men det spelar ingen roll, det är fortfarande du som formar din situation. Nu menar jag inte att man ska vara så klämcheck att man tar alla problem med ett leende. Men däremot behöver man ha inställningen: Nej, nu jävlar... för att ta sig förbi ett hinder.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards