Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Malin de Besche - 13 maj 2012 21:59

Nu har vi spelat säsongens sista match och det gick inte riktigt som vi tänkt oss. Vi började spela riktigt bra, men lät de komma till skott alldeles för lätt och vilka trepoängare sen. Grym skottprocent! Men vi var med hela tiden och gjorde en hel del snygga poäng själva. Men sedan hände något. Vi gav iväg bollar. Vi kände oss alldeles för säkra vid inkast att vi inte gjorde ordentliga passar, vilket gjorde att de kunde byta allt för många passar, och på VÅR PLANHALVA. En gång är ingen gång, två gånger är ok men därefter... förnedrande.

När poängen började rulla iväg kom tröttheten, sura miner och dålig stämning. Vi är ett lag med ganska många som har svårt att förlora. En sur förlust som slutade 71-101. Men vi tackade för matchen, gick och duscha, och några av oss gick ut för att käka ihop. Och de sura minerna var som bortblåsta.

  Det blev O'learys och Hammarby - Värnamo i bakgrunden. (Bajen fortfarande obesegrade) :D

Lite sorgligt att vår Amerikanska vän och lagkamrat kommer att åka tillbaka till USA.

Men vi hoppas att hon kommer att sakna oss så mycket att hon kommer tillbaka till nästa säsong.


Träning inställd på måndag, och tur är väl det. Då får jag vila mitt stukade finger. Det var redan stukar innan och hade nästan läkt helt och nu blir att som att börja om från början.

På onsdag blir det till att tejpa fingret och köra på igen.

Tack alla som var och heja på oss, det är alltid roligt med publikstöd även om det inte räckte hela vägen fram den här gången. Längtar redan till nästa säsong.

Av Malin de Besche - 13 maj 2012 09:27

Då var det dags för mitt första inlägg och då får det handla om en av mina passioner, Basket. Idag är säsongens sista och avgörande match i Dam 4:an. Det har gått väldigt bra för oss den här säsongen då vi endast förlorat 3 matcher utav 15 spelade, varav en förlust är mot Djursholm som vi ska möta idag.

Om vi vinner idag så står vi lika i matcher och det avgörs då på målskillnad vem som blir seriens segrare.

Jag har dagen till ära laddat med en ordentlig frukost. Havregrynsgröt med frysta hallon tillagad i micron med bären i, lingongrova med ost & skinka och grönsaker, ett ägg och ett glas med kosttillskotsdryck.


 

Detta trots att matchen är först kl 17 ikväll, men uppladdningen är redan igång. :)

Nu blir det en massa ärenden innan lunchen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards